exploreren met plasticine: stukjes bruine plasticine lostrekken en duwen in een beertjesvorm (kop) |
We bouwen een huisje met grote blokken voor de knuffels uit onze klas |
snoezel- tentje met allerlei knuffels |
Boekenhoek met kindertablets |
kennismaking met kleurpotloden en vetkrijtjes en begrippen: groot en klein. Groot en klein werd eerst in de kring met concreet materiaal (echte knuffels groot en klein) aangebracht. |
spel rond symboolherkenning |
kennismaking met poppenhoek met knuffels en afspraken hier rond |
kennismaking met auto- en treinhoek en afspraken hier rond |
kennismaking met verf, en stempeltechniek |
geleid spel: memorie+ taal en wiskundige initiatie: verwoorden wat er op staat en opmerken waar hetzelfde kaartje ligt |
exploreren met insteekmateriaal |
kennismaking met boekenhoek en taalcomputer |
super enthousiast! 2 dezelfde! |
elk om beurt kaartje omdraaien, een uitdaging voor de kinderen. (leren wachten :-)) |
lichaamsschema mbv popjes |
en onderdelen |
verschillen opmerken en zelfde vriendjes op de foto vinden (moeilijkere gradatie) |
samen bouwen aan een straat, niet enkel rondrijden met auto's |
tafelaanbod gekaderd binnen thema: schooltje en huisje |
proberen het popje te maken (onderdelen van het lichaam) |
Hier probeert een kind uit zichzelf een grote toren te bouwen in de bouwhoek |
kennismaking met lijm en lijmkwast en voor de kinderen die wensen een kleefactiviteit: een toren opkleven |
tafelaanbod: insteekmateriaal |
voldoende drinken in de klas: heel belangrijk |
stempeltechniek met vinger: stempelen van vriendje voor de pamperkalender |
Vast ritueel: aanwezigheidskalender |
vast ritueel: weekkalenderkast mbv een lied |
puzzeltafel: kennismaking met inlegpuzzels |
onze drinkfles op ons symbool |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten